Nieuws

vorige 10 nieuwsberichten

Bericht van verhindering


Om iedereen zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn is het belangrijk dat u bij verhindering uw afspraak tijdig afbelt. Dit geldt ook voor de afspraken die U zelf via de website heeft gepland. 
 
Niets is ...
Lees verder »

Uitwisseling medisch dossier


Wij vragen uw aandacht voor de mogelijkheid uw patiëntgegevens elektronisch beschikbaar te stellen aan bijv. apotheek en de huisartsenpost. De huisarts registreert in uw patiëntdossier welke medicijnen u gebruikt, waar u allergisch voor bent en waar u de laatste twee jaar voor behandeld bent. Indien het medisch noodzakelijk is kan deze informatie door de apotheek en de huisartsenpost elektronisch opgevraagd worden via een beveiligde verbinding. Op deze manier is de juiste informatie bekend en kan medische zorg op een veilige manier gegeven worden. Verder zijn uw gegevens slechts opvraagbaar door zorgverleners die met u een behandelrelatie hebben en voor zover dat voor uw behandeling noodzakelijk is. Als u het goed vindt dat uw patiëntdossier ingezien kan worden moet u schriftelijk toestemming geven.
Lees verder »

Triage aan de telefoon


Bij het maken van een afspraak vraagt de assistente in veel gevallen wat de reden is van uw komst. Dat is niet uit bemoeizucht of met de bedoeling uw bezoek af te wimpelen.

›Het is voor ons belangrijk in te schatten hoe dringend de vr...
Lees verder »